FRAME RUNNING SITTARD-GELEEN-BEEK

Laat ons weten of u een kind of jong- volwassene met een motorische beperking kent dat graag met behulp van zo’n Framerunner mee zou willen sporten.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.

Kalender (ovb)

Zaterdag 19 maart

11:00 | 12:00 | Frame Running (Pilot)

Zaterdag 26 maart

Zaterdag 2 april

Zaterdag 9 april

Zaterdag 16 april

Zaterdag 23 april

Zaterdag 30 april

15-11-2021

Stichting Wielerbaan Geleen en Ecsplore starten gezamenlijk een pilot ‘frame running’ op sportlandgoed de Haamen in Beek.

In totaal zijn drie frame runners, driewieler-loopfietsen waarmee mensen met een motorische beperking kunnen sporten, aangeschaft. Het Gehandicapte Kind en het Foppe Fonds hebben gezamenlijk maximaal 5000 euro beschikbaar gesteld en de gemeente Sittard-Geleen 2500 euro.

De aanschaf is gebeurd op initiatief van Nancy Kaufmann (Stadspartij Sittard-Geleen). „Michel van Dijke van stichting Wielerbaan Geleen gaf meteen aan de trainingen te willen verzorgen”, aldus Kaufmann. Dat doet hij samen met Ecsplore: „Samen met Chantal Bos van Ecsplore zijn we tot de conclusie gekomen dat de atletiekbaan de Haamen in Beek de beste trainingslocatie is. Onze stichting vindt het belangrijk dat iedereen kan meedoen. Frame running past helemaal in ons breedtesport beleid.” De eerste trainingen staan 19 maart 2022 op het programma.

15-05-2021
𝗞𝗜𝗝𝗞𝗝𝗘 𝗕𝗜𝗝 𝗥𝗔𝗖𝗘𝗥𝗨𝗡𝗡𝗜𝗡𝗚
Samen met Nancy Kaufmann Stadspartij voor Sittard, Geleen en Born en Andries Houthakkers - CDA Sittard-Geleen wethouder Sport Gemeente Sittard-Geleen zijn we een kijkje gaan nemen bij het geweldig initiatief van RaceRunning - Atletiek Maastricht. Hoe cool zou het zijn om kinderen en jong volwassenen ook in onze gemeente op een driewiel-loopfiets te kunnen laten sporten. Voor deze groep (ernstig beperkte) kinderen is dit in sommige gevallen een van de weinige mogelijkheden om aan sport te doen. Ik heb aangegeven de lessen graag te willen begeleiden op 𝐖𝐢𝐞𝐥𝐞𝐫𝐛𝐚𝐚𝐧 𝐆𝐞𝐥𝐞𝐞𝐧. Voor de aanschaf van de eerste drie racerunners wordt een bijdrage van 2500 euro aan de gemeente gevraagd. 5000 euro wordt dan gesponsord door de Dirk Kuyt Foundation en het Foppe Fonds . De overige racerunners, Maastricht heeft er 8, a 2500 euro per stuk, werden daar gesponsord door andere instanties. Nancy: "In Sittard-Geleen gaan we eerst onderzoeken hoe groot de behoefte is en hoeveel racerunners er uiteindelijk nodig zijn en dan zijn er behalve de gemeente vast nog wel andere sponsoren te vinden".