GELAEN MIT AAFSJTAND OP DE FITS

In samenwerking met de SVV de Flaarisse Gelaen.

Deelname aan onze activiteiten vindt plaats voor eigen risico. Stichting Wielerbaan Geleen kan niet aansprakelijk worden gesteld voor ongevallen, schade, diefstallen en andere calamiteiten. Privacywet: Hierbij geven we aan dat foto's en of ander beeld materiaal worden gemaakt. Deze publiceren we in de media.

Doormiddel van inschrijving geeft de deelnemer aan hiermee akkoord te gaan.

Verklede kinderen op versierde fietsen
Op zondagavond 27 februari organiseren carnavalsvereniging De Flaarisse uit Geleen en Stichting Wielerbaan Geleen voor de tweede keer “Gelaen mit Aafsjtand op de Fits” voor kinderen vanaf 3 t/m 11 jaar op de markt in Geleen. Na het succes van vorig jaar, en omdat ook dit jaar alle optochten en festiviteiten vanwege corona zijn afgelast, willen we toch dit mooi alternatief voor kinderen binnen de huidige maatregelen organiseren. Best verklede jongen en meisje met mooiste uitgedoste fiets krijgt een mooie trofee. Aanvullende categorie is de Skelter. Kind met de mooiste versierde skelter maakt ook kans op een prijs.

Nónnevotte griepe
Onderdelen tijdens deze ludieke fietstraining zijn parcours fietsen bestaande uit diverse obstakels, wipwap en natuurlijk het . Bij het nonnevot griepe grijpen kinderen al fietsend een nónnevot van een stok. Ouders en verzorgers wordt verzocht om ook verkleed op de fiets te komen. De jeugd kan zich in ieder geval verheugen op een sportieve en leuke belevenis.

Aanvang: 19:00 uur / Einde 20:30 uur.

Winnaars 𝗚𝗲𝗹𝗮𝗲𝗻 𝗺𝗶𝘁 𝗮𝗮𝗳𝘀𝘁𝗷𝗮𝗻𝗱 𝗼𝗽 𝗱𝗲 𝗳𝗶𝘁𝘀 𝟮𝟬𝟮𝟮 zijn Isa Minten Telussa (9) en Ruben Ernes (9) uit Geleen.

Jury bestaande uit Jeugdprins Sjoerd 1e en zijn jeugdraad riepen Isa en Ruben uit tot winnaars van editie 2022. Zij kregen een mooie beker. Er waren deelnemers uit Sittard, Born, Puth en Yinte Zeilmaker kwam zelfs helemaal uit Franeker Friesland om in onze waereldsjtad te komen fietsen. Alle deelnemende kinderen kregen een medaille en een mooie oorkonde van Sjtadsvastelaovesvereniging De Flaarisse Gelaen.

Kinderen verkleed op de fiets

Op maandagavond 15 februari organiseren carnavalsvereniging De Flaarisse uit Geleen en Stichting Wielerbaan Geleen “Gelaen mit Aafsjtand op de Fits” voor kinderen vanaf 6 t/m 11 jaar op de wielerbaan bij Glanerbrook. Flaarisse: “Vanwege de coronacrisis zijn alle optochten en festiviteiten afgelast en daarom zijn we gaan brainstormen over eventuele alternatieven die binnen de huidige maatregelen vallen. We kwamen toen bij Michel van Dijke terecht die in oktober van het vorig jaar een meer dan geslaagd “Halloween Fiets Plezier”, een soort verklede fietsvaardigheidstraining heeft georganiseerd. Dit is precies wat we zochten voor carnavalsmaandag”. Kinderen komen verkleed op hun met lampjes versierde fiets naar een sfeervol verlichte wielerbaan. Best verklede jongen en meisje met mooiste uitgedoste fiets krijgt een trofee. Onderdelen tijdens deze ludieke fietstraining zijn parcours fietsen bestaande uit diverse obstakels, wipwap en Nónnevotte griepe. Hier grijpen kinderen al fietsend een nónnevot op stok. Verder is er een quiz over vastelaovend en aan het eind brengen alle kinderen de vastelaovend groet uit. Van Dijke: “Publiek is helaas niet toegestaan maar de jeugd kan zich in ieder geval verheugen op een sportieve en leuke belevenis". Aanvang: 18:30 uur / Einde 20:00 uur. Gratis voorinschrijven is verplicht. Dit kan tot 11 februari 2021.